Skip to main content

Budowa mostu zwodzonego w Sobieszewie wchodzi w kolejny etap


30 sierpnia 2017
Budowa mostu zwodzonego w Sobieszewie wchodzi w kolejny etap

Jeśli pogoda dopisze, rozpocznie się montaż przęseł nowego mostu w Sobieszewie. W środę (30 sierpnia) na olbrzymiej barce z wytworni Vistal w Gdyni przypłynął na budowę transport 15 z 20 belek, o dł. 25 m i wadze 25 ton każda, stanowiących konstrukcję dwóch przęseł dojazdowych dla powstającego mostu.

Belki zostaną wbudowane w usytuowane przy brzegu tzw. dojazdowe przęsła mostu, zarówno od strony Wiślinki jak i Sobieszewa (po 10 sztuk z każdej strony). Następnie na belkach, zamontowanych przez dźwig z poziomu wody, wylana zostanie betonowa płyta stanowiąca podstawę do ułożenia nawierzchni bitumicznej mostu. W najbliższym czasie planowany jest transport kolejnych pięciu elementów konstrukcyjnych mostu.

Obecnie na terenie budowy wciąż trwają roboty związane z umocnieniem brzegów oraz prace mostowe związane m.in ze zbrojeniem ław fundamentowych jak również betonowaniem kolejnych podpór mostu.

Dodatkowo, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie, od najbliższego poniedziałku, 4 września planowane jest wprowadzenie nowej, czasowej organizacji ruchu polegającej na  całkowitym wyłączeniu jednego pasa ruchu i wprowadzeniu sterowanego sygnalizacją świetlną, ruchu wahadłowego na odcinku ok. 150 metrów, począwszy od ul. Piaskowej w kierunku Przejazdowa. Prace związane z układaniem nawierzchni prowadzone będą 24 godziny na dobę i - w miarę postępu prac - obejmować będą kolejne odcinki drogi, zajmując odpowiednio pas prawy lub lewy. Zachowanie takiej organizacji ruchu planowane jest do końca września bieżącego roku.

Zwodzony most na Wyspę Sobieszewską stanowić będzie część drogi wojewódzkiej nr 501. Zastąpi on przestarzały most pontonowy, który utrudnia ruch nie tylko kierowcom, ale i licznym żeglarzom. Długość samego obiektu wynosić będzie 173 metry, a ze skrzydłami - 181,5 m. Poza wiaduktem i nową, blisko kilometrową drogą, powstanie budynek służący do obsługi mostu. Zaplanowano też m.in. przebudowę skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej - Turystycznej i Drogi Wojewódzkiej 501 oraz przebudowę skrzyżowania ulic Sobieszewskiej - Łąkowej - Piaskowej.

Inwestycja kosztować będzie ponad 57 mln zł. Budowa mostu powinna zakończyć się w 2017 r., zaś na pierwszy kwartał 2018 r. zaplanowano procedurę odbioru inwestycji.

(r)