Tunel z wyjściami na perony ma powstać za 3 lata. Gmina miejska Kościerzyna właśnie zawarła porozumienie z PKP - PLK w sprawie współpracy przy budowie przejścia podziemnego. 

 

Władze miasta cieszą się z sukcesu, ponieważ - jak twierdzą - Kościerzyna sama by nie udźwignęła takiego ciężaru finansowego. Na początku miasto mogło przeznaczyć na budowę tunelu około 8 mln zł. Niestety, okazało się wkrótce, że najniższa oferta proponowana przez jednego z wykonawców w przetargu wynosiła ponad 16 mln zł.

Umowa został podpisana 20 grudnia przez burmistrza Michała Majewskiego, zastępcy burmistrza Tomasza Nadolnego oraz Andrzeja Osipowa – dyrektora Regionu Północnego PKP PLK, Jarosława Wałaszewskiego – jego zastępcę i dyrektora kontraktu Aleksandrę  Merchel-Koter.

Miasto skorzystało z nadarzającej się okazji, bowiem PKP PLK rozpoczyna wkrótce przebudowę linii kolejowej nr 201 (Gdynia - Kościerzyna - Bydgoszcz) i pojawił się pomysł, by włączyć budowę tunelu do tej inwestycji.

- Będziemy budować wspólnie z PKP PLK SA tunel pod torami w Kościerzynie - informują władze miasta na swojej stronie internetowej. - PKP PLK pokryje także w całości koszty zaprojektowania tunelu. Jego druga część finansowana będzie z pieniędzy jakie Miasto pozyskało z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 do projektu Węzła integracyjnego i z własnych środków Miasta. Jak zapowiedzieli przedstawiciele PKP PLK od Kościerzyny rozpocznie w 2021 roku fizyczna przebudowa linii kolejowej nr 201, do której włączono nasz tunel - czytamy na miejskiej stronie internetowej.

Według władz miasta, tunel powinien być gotowy już za trzy lata, na koniec 2022 roku.

 

(ak) Fot. Adam Kiedrowski

comments

WYDARZENIA

WYDARZENIA wszystkie artykuły w tej kategorii