Od 14 lat Koleje Mazowieckie łączą Mazowsze z Pomorzem pociągiem „Słonecznym", który z Warszawy Wschodniej do Gdańska dojedzie w zaledwie trzy godziny. To tylko 20 minut dłużej niż jedzie Pendolino. W zeszłym roku "Słonecznym" podróżowało 111 tys. osób.

 
Pierwszy skład „Słonecznego” wyjedzie ze stolicy 23 czerwca o godzinie 6.29. Po drodze zatrzyma się między innymi w: Legionowie, Ciechanowie, Mławie, Iławie, Prabutach, Malborku i Tczewie, a w Gdańsku będzie o godz. 9.41. Po kilkuminutowym postoju pociąg ruszy w dalszą drogę do Ustki. Na miejscu  będzie o godzinie 12.08.

 
Podróż „Słonecznym" z Warszawy Wschodniej do Gdańska zajmie zaledwie trzy godziny. To tylko 20 minut dłużej niż jedzie Pendolino. Do Ustki dojedziemy w niecałe pięć i pół godziny. Podróż powrotna rozpocznie się o godzinie 12.24. Do Warszawy Zachodniej pociąg przyjedzie o godzinie 18.25.

– Ten skład bardzo dobrze uzupełnia ofertę kolei nad Bałtykiem. Korzystają z niego nie tylko mieszkańcy Pomorza, ale i turyści z całego kraju. O jego sukcesie może świadczyć, to że łączy Mazowsze i Pomorze już tyle lat – mówił podczas wtorkowej konferencji prasowej Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.

 „Słoneczny” będzie kursować od 23 czerwca do 2 września.

 
Niedrogie bilety

Bilety na połączenie do Ustki są dużo tańsze niż w PKP Intercity. Za przejazd z Gdańska do Warszawy zapłacimy 45 złotych. Honorowane są wszystkie ulgi ustawowe. Rowery przewozić można bez żadnych dodatkowych opłat. Pasażerowie wraz z biletem otrzymają specjalną kartę rabatową. Na jej podstawie będą mogli korzystać z licznych zniżek w Ustce i Trójmieście. Ponadto, z biletami Kolei Mazowieckich pasażerowie mogą kupować ulgowe bilety do instytucji kultury na Mazowszu i Pomorzu.

O „Słonecznym”

Pociąg Słoneczny już od 14 lat łączy Mazowsze z Pomorzem. Pierwszy raz wyjechał w lecie 2005 roku. Kursował wtedy do stacji Gdynia Główna. Od 2015 roku relacja został wydłużona o odcinek Gdynia – Ustka. Przez pierwsze cztery lata Słoneczny obsługiwany był przez znane, również z pomorskich torów, jednostki elektryczne serii EN57. Od 2010 roku Koleje Mazowieckie skierowały do obsługi połączenia nowoczesne, wygodne i klimatyzowane wagony piętrowe Bombardier Twindexx. W ciągu 14 lat z usług Kolei Mazowieckich na trasie nad morze skorzystało ponad milion osób.

Emilia Stawikowska. Fot. Materiały prasowe Kolei Mazowieckich

comments